Evenemang
Det är många som letar efter en unik lokal att samlas och dansa, hylla, skratta och gråta tillsammans. Vi huserar bland annat bröllop, företagsevent och födelsedagsmiddagar i vårt fina orangeri.
Som mest kan vi ta emot 120 sittande gäster, fördelade på två rum, dvs 60 personer i respektive rum. Minsta antalet gäster för kvällsevenemang är 40 personer. Ni har tillgång till restaurangens lokaler från kl 18.00 fram till kl 01.00. Gäller alla evenemang. Lokalhyran är 12 000 kr, då inkluderar detta:
– all personal som behövs
– vårt porslin och våra glas
– enklare dekoration som blommor till borden
För att få en fingervisning om priserna, ber vi er beräkna ca 500 kr per kuvert, för bröllop är menypriset 800 kr, all dryck tillkommer. Återkom om det låter intressant för dig!
Med reservation för prishöjningar
Bröllop
Går ni i bröllopstankar och letar efter Lokalen med stort L? Här finner ni en unik lokal för er lika unika dag. Det enorma ljusinsläppet, den vackra trädgården och Orangeriets oslipade interiör garanterar en alldeles särskild bröllopsfest!
Självklart dyker det upp frågor, vi hoppas att detta ger svar på det ni undrar över:
Kapacitet
Antal platser beror på hur man placerar borden, men max antalet gäster är 75 personer (oavsett hur borden placeras).
Trädgården
Disponering av trädgården. Vårt orangeri ligger i en botanisk trädgård med värdefull växtligthet. All aktivitet i trädgården såsom exempelvis lekar är därför inte tillåtna.
Innanför uteserveringsområdet: här har vi haft allt från välkomstminglet till själva bröllopsvalsen. Möjligheterna är många!
Bröllopsmeny
Vi rekommendrar varmt våra säsongsanpassade bröllopsbuéer med tårta. Provsmakning är inte möjlig, då det ibland tar flera dagar att laga till en bröllopsmeny. Vi kan dock lova att de menyerna vi jobbar med kommer att motsvara era förväntningar och passa er högtidsdag.
Dekorationer
Dekorationer så som blommor & bordsplaceringskort och dylikt tar ni med själva. Dagen före (fram till kl 16) går det bra att lämna dekorationer e d till oss Vi ber er att visa särskild hänsyn vid infart till trädgården. Observera att parkering inte är tillåten i anslutning till restaurangen.
Porslin
Porslin, de allra flesta använder sig av vårt porslin som ingår när ni bokar Gamla Orangeriet, vilka alla går i vitt. Vill ni ha andra glas eller porslin får ni hyra in det. Vi är självklart behjälpliga med det.
Dansgolv
Dansgolv rekommenderar vi i den vänstra flygeln, var vänlig att observera att vårt vackra grusgolv är en del av upplevelsen. Det går utmärkt att dansa på (har vi sett) och det finns ingen möjlighet att täcka det med ett golv. Ljud och ljus hyr ni på egen hand.
Dryck
All dryck och alkohol behöver beställas och säljas via oss, det vill säga det är inte tillåtet att ta med sig egen dryck. Vi har givetvis många bra tips på viner och vilka som passar till vad.
Bar
Bar har vi en utmärkt! Vi rekommenderar varmt att använda er av drinkbiljetter om det är bjudbar, alternativt att varje person betalar för sig i baren. Drinkbiljetter ordnar ni själva.
Lokalhyran
Lokalhyran på 12 000:- ser vi som bokningsavgift. Denna ska vara oss tillhanda så fort vi kommit överens om ett datum eller senast 6 månader före. Detta för att ni själva ska kunna slappna av och för att ingen annan ska kunna boka datumet. I bokningsavgiften ingår: Gamla Orangeriets lokaler, dvs båda flyglarna med 2 toaletter varav 1 handikapp- och skötbordsutrustad, våra vita dukar, allt porslin och alla glas. I priset ingår även all behövlig personal.
Avbokningsregler
Bokar ni av 6 månader i förväg återgår hela bokningsavgiften till er. Bokar ni av senare än 4 månader i förväg behåller vi 50 % av bokningsavgiften. Alla priser vi anger än inklusive moms.
Möte
När ni bestämt er för att ha er fest hos oss, vi vill rekommendera att ni bokar ett möte med oss för att gå igenom era tankar kring dagen. Alla har olika förväntningar och olika preferenser, ett möte gör oss sammansvetsade och små detaljer som gör just er bröllopsfest unik, kan infrias.